Miljonsparandet

Privatekonomi och sparande, pension och aktier


Portföljen – en uppdatering

Så här ser innehavet ut just nu. För några dagar sedan åkte portföljen på några smällar där vi tappade några procent. Tyvärr har jag inget kapital just nu som jag vill skjuta till även fast köpfingret är lockat av att börja investera på riktigt. Det blir att vänta någon eller några månader till innan jag vågar köra igång. Planen är att i september förhoppningsvis låta planerna skrida till verket och göra fördelningen så som jag önskar. Här hittar du inlägget om den önskvärda fördelningen.

För övrigt finns inte mycket att säga, portföljen ligger minus och det är tråkigt att jag inte får fylla på. Utdelningarna med den här knappa summan om 29 000 har i alla fall fram till och med dagens datum lyckats generera 1 000 kr i direktavkastning så det får bli dagens positiva tecken.

Nu får jag se fram emot sommarsemestern och njuta av ett förhoppningsvis vackert väder och trevliga kvällar med vänner samtidigt som investeringarna kan få ta fart i september när arbetet börjar på riktigt igen.



Lämna en kommentar

Blogg på WordPress.com.

Designa en webbplats som denna med WordPress.com
Kom igång